avaje

ارائه خدمات روانشناسی

شستشوی واژن با کدام مواد بهتر است؟

شستشوی واژن از رفتارهای بسیار ضروری برای زنان محسوب می‌شود. در واقع از آنجایی که ناحیه تناسلی، بسیار عضو حساسی بوده و همچنین نقش مهمی در زندگی جنسی افراد بازی می‌کند. از این بسیار اهمیت دارد که افراد نسبت به آن حساس بوده و همچنین نکات بهداشتی را به درستی در این زمینه به کار بگیرند. البته روش های نامناسبی نیز برای شستشوی این ناحیه وجود دارد که به صورت برعکس عمل کرده و سلامت این ناحیه را به خطر می‌اندازد. اما در این مقاله در مورد بایدها و نبایدهای این موضوع صحبت کرده و همچنین روش های مناسبی را به زنان پیشنهاد می‌دهید. البته بهتر است افراد حتما با متخصص زنان و همچنین مشاور جنسی نیز مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شستشوی واژن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  شستشوی واژن با کدام مواد بهتر است؟

شسشتوی واژن

برخی از افراد همواره شستشوی واژن را معادل با دوش واژینال می‌دانند. اما اینطور نیست. این دو روش می‌توانند کاملا متفاوت از یکدیگر باشند. در دوش واژینال و مقعدی، معمولا از دستگاهی استفاده می‌شود که سر آن داخل بدن رفته و به وسیله آن افراد این ناحیه را تمیز می‌کنند. اما در بیشتر موارد زنان در اثر استفاده از این روش دچار عفونت شده و مشکلات مختلفی را تجربه می‌کنند. از این رو بهتر است برای اینکار از روشهای غیرمعمول استفاده نکرده و نکات بهداشتی را رعایت نمایید. برای اینکار معمولا راه های زیادی پیشنهاد می‌شود که حتی برخی از آنها گیاهی هستند. اما بهتر است همه این روش ها را استفاده نکرده و از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

لزوم انجام شستشوی واژن

 

به طور کلی شسشتوی واژن از جمله فعالیت های ضروری برای زنان محسوب می‌شود. مخصوصا اگر از نظر جنسی فعال نیز هستند. چرا که در صورت ابتلا به هرگونه بیماری، شریک خود را نیز مبتلا کرده و همچنین در این حالت در معرض مشکلات بیشتری هستند. از این رو بسیار اهمیت دارد که نکات بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند. البته شسشتوی واژن و اهمیت دادن به این عضو از بدن تنها مختص زنانی نیست که رابطه جنسی دارند. بلکه سایر دختران نیز باید از سن بلوغ به بهداشت شخصی خود بیشتر اهمیت دهند. برخی از موضوعات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از راه های از بین بردن بوی بد واژن کلیک کنید.

رفع بوی نامطبوع این ناحیه

پیشگیری از بارداری

رفع خون قاعدگی بعد از دوران پریود

از بین بردن مایع منی بعد از رابطه جنسی

پیشگیری از بروز عفونت

شستشوی واژن روشی ایمن است؟

معمولا متخصصین استفاده از دوش واژینال را برای شستشوی واژن پیشنهاد نمی‌کنند. اما تمیز نگه داشتن این ناحیه به روش اصولی بسیار مهم است و حتی متخصصین آن توصیه نیز می‌کنند. چرا که این روش منجر به بروز عفونت و حساسیت در این ناحیه شده و مشکلات بیشتری را برای زنان ایجاد می‌کند. همچنین به طور کلی به یاد داشته باشید که واژن اندامی است که با ترشحات، محیط خود را تمیز نگه می‌دارد. اما با بر هم زدن تعادل PH و همچنین ترشح ترشحات، این ناحیه آسیب پذیر می‌گردد. از این رو اگر از روش های ایمن برای تمیز نگه داشتن این ناحیه استفاده نمایید؛ مانعی ندارد. برای آشنایی با راه های جلوگیری از بروز عفونت واژن کلیک کنید.

پیامدهای شستشوی واژن به شکل نامناسب

برخی از زنان با شستشوی واژن به شکل نامناسب، نه تنها از بیماری های مختلف جلوگیری نمی‌کنند؛ بلکه مشکلات جدیدی را نیز سبب می‌شوند. طبیعی است که با انجام اینکار به شکل نادرست، افراد به مشکلات مختلفی مانند ناباروری، ابتلا به عفونت های مختلف، بیماری های التهابی لگن، سرویست و… مبتلا می‌شوند. فراموش نکنید که شستشوی واژن، شاید به ظاهر بی اهمیت و پیش پا افتاده به نظر برسد؛ اما در واقع در سلامت جنسی زنان بسیار اهمیت داشته و زنان باید نکاتی را در این زمینه رعایت کنند.

اشتباهات رایج بانوان در مورد شستشوی واژن

 

معمولا اشتباهاتی که زنان در زمینه شستشوی واژن مرتکب می‌شوند؛ شامل چند مورد است. در واقع به دلیل باورهای اشتباهی که در این مورد رایج شده است و یا گاهی موثر بوده اند؛ زنان دیگر نیز از این روش ها استفاده کرده و دچار بیماری های مختلف می‌گردند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

????دوش واژینال

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ استفاده از دوش واژینال به طور کلی ابزارهای خارجی برای شستشوی واژن، روش مناسبی محسوب نمی‌شود. این روش حتی باکتری های مفید در ناحیه واژن را نیز از بین برده در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های مختلف و همچنین خشکی واژن، به شدت افزایش می‌یابد.

????استفاده از دستکش

برخی از زنان برای رعایت بهداشت بیشتر و جلوگیری از انتقال باکتری های دست به واژن و یا برعکس، از دستکش استفاده می‌کنند. اما به دلیل اینکه دستکش ها از پلاستیک و لاتکس هستند؛ بسیار احتمال دارد که برای فرد ایجاد حساسیت پوستی نمایند.

????شستشو با مواد شیمیایی قوی و یا روش های گیاهی

استفاده از برخی از مواد شیمیایی قوی، منجر به از بین رفتن فلور طبیعی واژن شده به همین دلیل بسیار آسیب زننده است. از طرفی برخی از افراد از روش های نامناسب دیگر مانند سرکه، بتادین، آب و نمک و یا جوش شیرین استفاده می‌کنند. که این مواد می‌توانند منجر به بروز عفونت های مختلف در این ناحیه گردند.

شستن واژن با جوش شیرین می تواند باعث به هم ریختن ph ناحیه واژن شود. در نتیجه احتمال رشد باکتری ها افزایش پیدا می کند. بی توجهی به این مساله باعث بروز مشکلات دیگری مثل نازایی، سرطان دهانه رحم و… می شود.

روش درست شستشوی واژن

بهتر است برای شستشوی واژن از روش های مناسب و بی خطر استفاده نمایید. همچنین برای استفاده از هر روش دیگری در این مورد، حتما با متخصص خود مشورت نمایید.

استفاده از آب گرم: بهتر است در حین شستشوی واژن، حتما از آب ولرم و گرم استفاده کنید. همچنین به ناحیه مورد نظر چندین بار آب بپاشید.

لمس این ناحیه به آرامی: همچنین در حین شستشوی واژن، این ناحیه را به آرامی لمس کرده از ابزارهای خارجی استفاده نکنید.

استفاده از صابون ملایم: برای شستشوی واژن از صابونی استفاده کنید که نه اسیدی باشد و نه باز تا تعادل شیمیایی این ناحیه برهم نخورد.

خشک کردن: بعد از شستشوی واژن حتما با یک لوحه تمیز این ناحیه را خشک کرده و یا حتی تا مدتی لباس زیر خود را نپوشید.

رعایت بهداشت شخصی: به طور منظم موهای زائد این ناحیه را از بین برده و همچنین لباس های زیر خود را به طور منظم عوض کرده و آنها را به خوبی بشویید.

سخن پایانی

به طور کلی شستشوی واژن اگر به درستی انجام گیرد؛ بسیار مفید بوده و حتی ضروری است. از طرفی کار سختی محسوب نشده و بهتر است زنان اینکار را به صورت منظم انجام دهند. البته قبل از هر چیز اطلاعات لازم را در این مورد کسب کرده و همچنین از یک متخصص و با مشاور جنسی در مورد نحوه درست انجام آن سوال نمایید. این موضوع نه تنها برای سلامت خودتان اهمیت دارد؛ بلکه بر روابط جنسی با دیگری نیز موثر است. از این رو بهتر است افراد در این مورد از یک متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شستشوی واژن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

گریه بعد از رابطه جنسی | گریه در حین رابطه جنسی

گریه بعد از رابطه جنسی یکی از واکنش های شایع میان زنان در تجربه ارگاسم است. بیشتر زنان مخصوصا بعد از برقراری رابطه جنسی برای بار اول، دچار احساسات مختلفی شده و به همین دلیل گریه می‌کنند. با اینکه این موضوع جای نگرانی ندارد؛ اما بهتر است آن را پیگیری کرده و علت آن را پیدا کنید. البته معمولا این موضوع ادامه دار نمی‌شود. اما گاهی نشانه ای برای مشکلی بزرگتر در زندگی زنان است؛ که در صورت برطرف نشدن؛ منجر به مسائل دیگری می‌گردد. واکنش همسر نیز در این مورد بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است در این مورد با مشاور جنسی مشورت کرده و از او کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  گریه بعد از رابطه جنسی

گریه در حین رابطه جنسی

برای بسیاری از زنان، رابطه جنسی یک عمل بسیار احساسی و رومانتیک است که برای آن فانتزی های زیادی دارند. اما در صورت انجام نشدن آنها و یا پیش نرفتن طبق برنامه ریزی، گریه در حین رابطه جنسی را تجربه کرده و همچنین به دلیل آن، دچار احساس گناه و شرم می‌شود. حتی این واکنش، طرف مقابل را نیز مضطرب می‌کند. گریه یک واکنش طبیعی در مقابل احساس شرم و ناراحتی است و جای نگرانی ندارد.

از همین رو بهتر است خود را سرزنش نکرده و همچنین با همسر خود نیز صحبت کنید. گاهی افراد به جای اینکار پرخاشگری کرده و یا حتی از انجام دوباره رابطه جنسی سرباز می‌زنند. اما فراموش نکنید که می‌توان دلایل این موضوع را شناسایی کرده و آن را برطرف نمود. برای آشنایی بیشتر با مفهوم اضطراب جنسی کلیک کنید.

شایع ترین علل گریع بعد از رابطه جنسی

 

برای بروز واکنش گریه بعد از رابطه جنسی، دلایل مختلفی وجود دارد. از آنجایی که افراد در این شرایط مورد هجوم احساسات مختلف، قرار می‌گیرند؛ به درستی نمی‌توانند علت این موضوع را شناسایی نمایند. به همین جهت می‌توانند از روانشناس نیز کمک بگیرند. برخی از این دلایل، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از شرایط اولین رابطه جنسی کلیک نمایید.

????تجربه احساسات مختلف

گریه در حین رابطه جنسی گاهی به دلیل تجربه احساساتی مانند خوشبختی، هیجان، گناه و شرم، ناامیدی، تسکین و رهایی و حتی فشار روانی است. وقتی در مدت زمانی کوتاه، حجم زیادی از احساسات به سمت ما هجوم می‌آورند؛ طبیعی است که به شکل های مختلفی مانند گریه کردن به آن پاسخ دهیم. از طرفی زنان بعد از رابطه جنسی نسبت به محبت و پس نوازی بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند. اما وقتی این را دریافت نمی‌کنند؛ دچار ناامیدی و ناراحتی شده و حتی گریه می‌کنند.

????برهم خوردن تعادل هورمون ها

از طرفی بعد از به ارگاسم رسیدن، تا مدت زمان کوتاهی، تعادل هورمون ها در بدن به هم خورده و همین موجب بی ثباتی خلق می‌شود. به این دلیل است که افراد در روزهای قبل از قاعدگی و یا در حین آن بسیار خلق پایینی دارند. این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل گریه بعد از رابطه جنسی است.

????PCD

یکی دیگر از دلایل گریه بعد از رابطه جنسی بیقراری پس از آمیزش است. تقریبا می‌توان گفت که این موضوع به قدری در میان زنان شایع است که اختلالی را به آن اختصاص داده و روش های درمانی برای آن پیشنهاد می‌کنند. در این حالت، زنان بعد و یا در حین رابطه جنسی، احساس بی قراری و یا گریه کردن را تجربه می‌کنند.

????احساس درد

گاهی این گریه در حین رابطه جنسی، به دلیل وجود احساس درد برای زنان است که به دلیل ابتلا به واژینیسموس و یا انمتریوز بروز می‌کند. در این حالت بهتر است افراد حتما به متخصص زنان و مشاور جنسی مراجعه کرده و این مشکلات را درمان کنند. در واقع رابطه جنسی نباید با احساس درد همراه باشد. برخی از زنان این حالت را طبیعی تلقی کرده و به همین دلیل آن را پیگیری نمی‌کنند.

????واکنش فیزیولوژیکی

همانطور که به آن اشاره شد؛ گریه کردن یک واکنش طبیعی بیولوژیک تلقی می‌شود. از این رو تجربه گریه بعد از رابطه جنسی و یا در حین آن نیز کاملا عادی بوده و نباید به خاطر آن احساس گناه و شرم کرد.

????خیالپردازی های مختلف

برخی از زنان در حین رابطه جنسی در حال تصور کردن سناریوهای مختلفی در ذهن خود هستند. به همین دلیل شاید دچار حواسپرتی شده و نتوانند لذت کافی را دریافت کنند و یا حتی به ارگاسم برسند. چنین افرادی به راحتی تحت تاثیر هیجانات خود قرار گرفته، از این رو گریه در حین رابطه جنسی را تجربه می‌کنند. برای جلوگیری از بروز سردمزاجی زنان کلیک کنید.

????ابتلا به اختلالات روانی

از طرفی گریه بعد از رابطه جنسی ، یکی از نشانه های زنان افسرده نیز هست. در واقع افسردگی باعث می‌شود تا افراد بسیار حساس و آسیب پذیر شده و به دلایل مختلفی گریه کنند. از این رو بسیار اهمیت دارد که در صورت مشاهده دیگر نشانه های افسردگی، افراد حتما در این زمینه اقدام نمایند.

نشانه های گریه بعد از رابطه جنسی

بیشتر افراد تصور می‌کنند؛ که همه باید بعد از رابطه جنسی راضی و خوشحال باشند. اما اینطور نیست. این موضوع مخصوصا برای زنان گاهی با گریه در حین رابطه جنسی همراه است. این گریه با بیقراری و بهانه گیری آغاز شده و در نهایت به گریه کردن منجر می‌شود. معمولا زنان بعد از این گریه از لحاظ هیجانی و احساسی تخلیه شده و احساس بهتری را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی بروز احساس شرم و گناه نیز یکی دیگر از نشانه های بعد از گریه کردن است.

بعد از گریه در حین رابطه جنسی باید چه کرد؟

 

در مورد گریه بعد از رابطه جنسی، دو حالت پیش می‌آید. افراد در قدم اول باید با احساسات خود کنار آمده و آن را کنترل نمایند. اما در قدم بعدی این واکنش همسر است که اهمیت دارد. در این قسمت به توضیح راهکارهایی می‌پردازیم که در این حالت بسیار موثر هستند. برای جلوگیری از بروز تنفر از رابطه کلیک کنید.

✨صحبت کردن در این مورد با شریک

اگر خودتان دچار گریه بعد از رابطه جنسی شدید؛ در این مورد به آرامی با همسر صحبت کرده و او را مطمئن کنید که مشکل از او نیست. در واقع احساسات خود را به صورت شفاف توضیح داده و او را در جریان قرار دهید. صحبت کردن در این مورد می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

✨کمک گرفتن از مشاور

همچنین اگر گریه در حین رابطه جنسی و یا بعد از آن به طور مکرر تکرار می‌شود؛ در این مورد حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. چرا که این موضوع کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار داده و بعد از مدتی افراد را دلسرد می‌کند. به همین دلیل مقابله و برطرف کردن آن بسیار اهمیت دارد.

✨سرزنش نکردن خود

همچنین در مورد گریه بعد از رابطه جنسی، اصلا خود را سرزنش نکرده و یا احساسات تان را سرکوب نکنید. خودتان را با روش های مختلف آرام کرده و همچنین در مورد علت آن نیز فکر کنید. حتی همسر نیز نباید در این مورد شما را سرزنش نماید.

سخن پایانی

به طور کلی گریه بعد از رابطه جنسی، موضوع حل نشدنی در بین زوجین نیست. کمااینکه در بیشتر موارد موقت بوده و تنها برای یکبار اتفاق می‌افتد. به همین دلیل بهتر است به جای سختگیری به خود و یا همسر، از یک مشاور کمک گرفته و این موضوع را با او مطرح نمایید. همچنین با همسر خود نیز صحبت کرده و به او اطمینان خاطر دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بیزاری نوجوان از مدرسه | روش برخورد با نوجوانی که مدرسه نمیره

بیزاری نوجوان از مدرسه نگرانی زیادی برای والدین ایجاد می‌کند. در بیشتر موارد افراد در سنین دبستان از مدرسه بیزار هستند. اما در نوجوانی، بیشتر نوجوانان از حضور در این مکان لذت هم می‌برند. حتی چون برای مدت زمان طولانی با همسالان خود در تعامل‌‌اند شرایط سخت مدرسه را می‌پذیرند. اما همیشه اینگونه نبوده و نوجوانانی به دلایل مختلف از حضور در مدرسه سر باز می‌زنند. این بیزاری گاه از دوران ابتدایی حل نشده باقی مانده ویا شرایطی باعث بوجود آمدن بیزاری نوجوان از مدرسه شده است. در هر صورت والدین به کمک متخصص روانشانسی باید علت این موضوع را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیزاری نوجوان از مدرسه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  بیزاری نوجوان از مدرسه

بیزاری نوجوان از مدرسه

باید این مورد را پذیرفت که همه نوجوانان نباید عاشق مدرسه رفتن باشند. آنها در مقابل این موضوع واکنش های مختلفی از خود نشان داده و بیزاری خود را به شکل های مختلفی بروز می‌دهند. البته عوامل مختلفی در این مورد موثر هستند و نمی‌توان همیشه نوجوان را به این دلیل مقصر دانست.

از طرفی تحصیل و موفقیت در دوران مدرسه تاثیر بسزایی در آینده آنان دارد؛ از همین رو نمی‌توان این شرایط را نادیده گرفت یا به آن اهمیتی نداد. بیشتر والدین در این شرایط تنها راه موثر را فشار آوردن به نوجوان می‌دانند. اما اینکار تنها اوضاع را بدتر کرده و نتایجی در بر خواهد داشت. برای آشنایی با ویژگی های اخلاقی نوجوانان موفق کلیک کنید.

علت بیزاری نوجوان از مدرسه

 

علت بیزاری نوجوان از مدرسه به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. در واقع موضوعاتی مختلفی وجود دارد که افراد را در معرض چنین احساسی قرار می‌دهد. همچنین شناسایی این عوامل می‌تواند تا حد زیادی از پیشگیری و همچنین اقدامات لازم در این جهت موثر باشد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از راه های تربیت نوجوان کلیک کنید.

عوامل درونی و بیرونی هر دو می توانند موجب بیزاری نوجوان از مدرسه و تحصیل بشوند. شما برای کمک به آن ها باید علت مساله را در نظر بگیرید. آن وقت میبینید که بدون تنش و زور فرزندتان چطور برای حل این مساله با شما همکاری خواهد کرد.

????ویژگی های شخصیتی خود نوجوان

در برخی از موارد علت بیزاری نوجوان از مدرسه به ویژگی های شخصیتی خود او بر می‌گردد. نوجوانان در این سنین بسیار هیجان طلب و پرشور هستند و گاهی تصور می‌کنند مدرسه تمام انگیزه و همچنین آزادی عمل را از آنان می‌گیرد. و یا از طرف دیگر آنان را از اهداف شان دور می‌کند. همچنین عدم علاقه به مباحث درسی و ناتوانی در یادگیری نیز از دلایل دیگر این موضوع هستند. برخی از نوجوانان بیشتر تمایل به تنهایی و دوری از جمع را دارند؛ به همین دلیل ترجیح آنها مدرسه نرفتن است.

????عوامل محیطی

از طرفی عوامل محیطی نیز در مورد بیزاری نوجوان از مدرسه نیز بی تاثیر نیستند. در واقع برخی از نوجوانان در مدرسه مورد قلدری و زورگویی قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل تمایلی برای حضور در مدرسه ندارند. از طرفی خانواده شرایط و فضای لازم را برای تحصیل برای آنان فراهم نمی‌کنند. سخت گیری معلمان و همچنین دشواری برخی از دروس را نیز می‌توان از عوامل محیطی دانست که مدرسه رفتن را برای نوجوانان دشوار می‌کند.

نشانه های بیزاری نوجوان از مدرسه

طبیعی است که با وجود بیزاری نوجوان از مدرسه، او از خود نشانه هایی بروز می‌دهد که اطرافیان به راحتی می‌توانند متوجه این موضوع شوند. البته گاهی نوجوان در این مورد با هیچکس صحبت نکرده و یا نشانه های رفتاری ندارد. که این مورد سخت تر است چرا که فشار بیشتری به نوجوان وارد می‌شود.

به زبان آوردن بیزاری از مدرسه به صورت آشکار

مشکل در تعامل با همسالان یا گروه های سنی مختلف

خستگی بیش از حد و بدخلقی

نارضایتی از بی عدالتی در مدرسه

انجام ندادن تکالیف، غیبت از مدرسه و تاخیر داشتن

نحوه برخورد با بیزاری نوجوان از مدرسه

 

در چنین شرایطی والدین و به طور کلی اطرافیان باید بدانند که با نوجوان برخورد کرده و یا انگیزه ای برای ادامه تحصیل در او ایجاد کنند. از طرفی حضور در مدرسه تنها به ادامه تحصیل محدود نمی‌شود. بلکه افراد با حضور در مدرسه می‌توانند مهارت های مختلفی را بیاموزند. در این قسمت به بررسی برخی از این روش ها در این مورد می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های مختلف کنترل نوجوان کلیک کنید.

????فشار نیاوردن به نوجوان

در اولین قدم در مواجهه با بیزاری نوجوان از مدرسه، بهتر است به او فشار وارد نکنید. در واقع او احتمالا خود با مسائل زیادی درگیر است. به همین دلیل خانواده نباید مزید بر علت شده و به این خاطر او را سرزنش کنند. در ابتدا در این مورد با او صحبت کرده و به طور مستقیم علت را جویا شوید. همچنین بهتر است به آرامی صحبت کرده و برخوردی دوستانه با فرزند خود داشته باشید.

????کمک گرفتن از مشاور

راهکار دیگر در مورد بیزاری نوجوان از مدرسه، کمک گرفتن از مشاور است. نوجوان و خانواده او می‌توانند در این مورد با مشاور مدرسه و یا یک روانشناس صحبت کرده و علت این موضوع را پیدا کنند. فراموش نکنید که نباید نوجوان را قانع کرد که حضور در مدرسه خوب است و یا حتی او را اجبار کرد. تنها باید در مورد پیامدهای اینکار آگاه شود و حتی اگر مایل به درس خواندن نیست؛ اما باید مهارتی را بیاموزد.

????پیدا کردن علت بیزاری از مدرسه

یکی از موثرترین ها راه ها در مورد بیزاری نوجوان از مدرسه، پیدا کردن علت این موضوع است. در واقع اگر خانواده ها و حتی مدرسه، بتوانند از این موضوع مطلع شوند؛ می‌توانند این عامل را از بین برده و این مشکل را حل کنند. در بعضی موارد نوجوان به طور مستقیم این مورد را بیان می‌کند؛ اما در موارد دیگر اطرافیان خود باید این موضوع را کشف کنند.

????قدردانی از او به دلیل تلاش و پیشرفت

والدین نباید تمام تمرکز خود را بر بیزاری نوجوان از مدرسه قرار دهند. بلکه باید در موارد دیگر نیز او را مورد تشویق و تحسین قرار داد تا بیشتر ترغیب گردد. بعضی خانواده ها پیشرفت را تنها در مدرسه رفتن و تحصیل می‌دانند. اما می‌توان در موضوعات دیگر نیز موفق شد.

همچنین گاهی نوجوانان به دلیل اینکه نمی‌تواند در موضوعات درسی به خوبی عمل کند؛ از مدرسه رفتن بیزار است. اما وقتی والدین در زمینه های دیگری نیز نوجوان را تشویق کنند؛ نوجوان برای مدرسه رفتن نیز تشویق می‌شوند. برای آشنایی با روش ها و تاثیرات انتخاب هدف در نوجوانی کلیک کنید.

پیامدهای بیزاری نوجوان از مدرسه

از طرفی اگر بیزاری نوجوان از مدرسه برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و همچنین هیچ دلیل قانع کننده ای نیز نتوان برای آن پیدا کرد؛ هم نوجوان و هم خانواده او مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. از همین رو بهتر است افرد در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند. برخی از مشکلاتی که نوجوان در این دوران تجربه می‌کند؛ شامل بزهکاری، بروز رفتارهای پرخاشگرانه، بروز مشکلات خانوادگی، انزوا و گوشه گیری، افسردگی و… می‌شود. این موارد بسیار جدی بوده و تاثیر مستقیم بر آینده افراد دارد.

سخن پایانی

به طور کلی یادگیری و تحصیل فرایند آسان و خوشایندی نیست. از همین رو کمی بی میلی نسبت به آن، مخصوصا در سنین نوجوانی که افراد تحت تاثیر هیجانات هستند؛ طبیعی است. اما بهتر است اطرافیان در این مورد اطلاعات درست و واقع بینانه ای به نوجوان داده و به او انگیزه دهند. همچنین از یک روانشناس نیز کمک گرفته و نوجوان را در مسیر درستی قرار دهند. این موضوع تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد؛ پس نباید نسبت به آن بی توجه بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیزاری نوجوان از مدرسه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

جلب توجه کودکان | با بچه های توجه طلب چه کنیم؟

جلب توجه کودکان یکی از رفتارهای طبیعی در آنان محسوب می‌شود. در واقع آنان از ابتدای تولد تا پایان دوره کودکی بیش از هر چیز دیگری نیاز به توجه دارند. برخی از والدین در این مورد افراط کرده و برخی دیگر کمتر از نیاز اینکار را برای کودک انجام می‌دهند. فراموش نکنید که این نیاز در همه کودکان وجود داشته و تا پایان عمر ادامه می‌یابد. همچنین ارضای نادرست آن نیز می‌تواند نتایج بدی در پی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است والدین توجه کافی به کودکان بدهند. اما مقدار این توجه چقدر و چگونه است؟ در این خصوص می‌توانید از مشاوره کودک کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلب توجه کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع:  جلب توجه کودکان

جلب توجه کودکان

همچنین جلب توجه کودکان نیز به روش های مختلفی صورت می‌گیرد. در واقع آنها این بی محبتی و یا حتی دست کم گرفته شدن را به خوبی متوجه شده و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. باورها و روش های نادرستی که در این زمینه وجود دارد؛ والدین را از بروز توجه کافی به فرزند خود منع می‌کند.

در واقع فرزندان باید این توجه را به وضوح احساس کنند و ببینند و از طرفی دیگر بزرگترها معمولا تصور می‌کنند که نیازی نیست که عشق و علاقه خود را به صورت مستقیم نشان دهند. این موضوع بر سلامت روان کودکان تاثیر داشته و برای آنها مشکلات زیادی در آینده ایجاد می‌کند. برای اطلاع از دلایل تف کردن کودکان کلیک کنید.

علت جلب توجه کودکان

 

همانطور که گفته شد؛ این یکی از نیازهای فطری کودکان است اما در برخی موارد والدین مزید بر علت شده و باعث بروز احساس ناکافی بودن در کودکان می‌شوند. اما همیشه این جلب توجه کودکان به صورت منفی نبوده و گاهی کودکان با تلاش بیشتر و درخشیدن در موضوعات مختلف، این نیاز را ابراز می‌کنند. به طور کلی برخی از دلایلی که کودکان را مستعد بروز رفتارهای توجه طلبی می‌‌کند؛ شامل موارد زیر می‌گردد. برای آشنایی با نشانه های والدین بی خیال و بی توجه کلیک کنید.

همه بچه ها مثل هم واکنش نشان نمی‌دهند. اگر کودکی برای جلب توجه تلاش می‌کند احتمال اینکه اقدام به موقع صورت بگیرد بسیار بیشتر است. اما کودکانی هم هستند که توجه کافی دریافت نمی‌کنند و این خلاء را در بزرگسالی با شدت زیادی نشان می‌دهند. جبران کوتاهی های والدین در بزرگسالی دشوارتر خواهد بود.

بی توجهی به کودک

یکی از دلایل جلب توجه کودکان به روش نامناسب، به دلیل اهمیت ندادن و نادیده گرفتن او به دلایل مختلف است. در واقع برخی از والدین به دلیل ویژگی های شخصیتی خود و یا حتی کودک، نمی‌توانند به اندازه کافی او را دوست داشته و یا آن را بروز دهند. برای مثال والدین خودشیفته ای که حتی به کودک خود حسودی نیز می‌کنند. و یا کودکی که به دلیل نقص و معمولیت، مورد توجه دیگران قرار نمی‌گیرد. برای اطلاع از دلایل دست تو دماغ کردن کودک کلیک کنید.

دست کم گرفتن او

در برخی موارد جلب توجه کودکان به دلیل دست کم گرفتن توانایی ها و یا حتی رفتارهای اوست. در واقع والدین کمالگرا همیشه انتظار زیادی از فرزندان خود داشته به همین دلیل در زمان کودکی که آنها ناتوان هستند؛ به آنها به اندازه کافی توجه نمی‌کنند و یا از عملکرد آنها ناراضی هستند. این دسته از والدین هیچگونه مسئولیتی به فرزندان خود نداده و آنها را سرکوب می‌کنند.

روش های جلب توجه کودکان

کودکان نیز در واکنش به رفتارهای اطرافیان خود به شکل های مختلفی پاسخ می‌دهند. در بیشتر موارد شاهد بروز رفتارهای نامناسب و تخریبگری از آنها هستیم. اما گاهی احتمال واکنش برعکس نیز وجود دارد. در این قسمت به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

????بروز ناهنجاری های رفتاری

در این شرایط جلب توجه کودکان به شکل رفتارهای پرخاشگرانه و با انرژی زیاد بروز می‌کند. برای مثال آنها در حضور دیگران شروع به پرت کردن اشیا کرده و یا فریاد می‌زنند. تف کردن آنها، استفاده از کلمات نامناسب، آسیب زدن به دیگران یا خود و… همگی از نشانه های جلب توجه هستند. البته بروز این رفتارها همیشه بدان معنا نیست. اما یکی از نشانه های آن می‌تواند باشد. بهتر است والدین دلایل مختلف را در این زمینه بررسی کنند. برای آشنایی با دلایل فحش دادن کودک کلیک کنید.

????گوشه گیری و ناراحتی

در مقابل برخی دیگر از کودکان انفعال و گوشه گیری را برای جلب توجه استفاده می‌کنند. آنها از دیگران فاصله گرفته و دیگر علاقه ای ندارند که در جمع ها حضور پیدا کنند. این مورد کمتر دیده می‌شود اما نتایج بدتری نیز در پی دارد. در واقع اینکار می‌تواند اولین نشانه های افسردگی در کودکان باشد.

راهکارهای مقابله با جلب توجه کودکان

 

برای پیشگیری و یا حتی مقابله با جلب توجه کودکان به شکل مخرب، راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند موثر واقع شده و هم به کودک و هم والدین او کمک کند. برای اطلاع از روش های اصول تربیت کودک کلیک نمایید.

◀وقت گذرانی با کودک

فراموش نکنید که در صورت فرزندآوری باید وقت زیادی را با او بگذرانید. در واقع با اینکار توجه و علاقه خود را به او نشان داده و انرژی کودک نیز به روش درستی تخلیه می‌شود. باید به نیازها و علایق او توجه کرده به آنها کمک کنید تا نحوه درست رفتار کردن را بیاموزند. برای این موضوع برنامه ریزی کرده و همچنین در حیطه های مختلف با او همراهی کنید.

◀درمان اختلالات مرتبط موجب کاهش جلب توجه کودکان می شود

در برخی از موارد علت جلب توجه کودکان بروز رفتارهای تکانشگر آنها، ابتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی است. در صورت اطلاع از این موضوع باید برای درمان اقدام کرده و در صورتی که هنوز از این مورد اطمینان ندارید؛ بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. به طور کلی به سلامت روانی کودک خود اهمیت داده و او را نادیده نگیرید.

◀ از تشویق کودک به جلب توجه دست بردارید

گاهی والدین با رفتارهای خود رفتارهای جلب توجه کودکان را تشویق کرده و باعث تشدید آنها می‌شوند. حتی گاهی خودشان کودک را در این مورد تحریک می‌کنند. وقتی والدین واکنش نادرستی از خود نشان می‌دهند و یا مدام سعی در آرام نگه داشتن کودک خود را دارند؛ او نیز رفتارهای خود را بیشتر تکرار می‌کند. این به معنی تسلیم شدن در مقابل آنها و حتی سرکوب شان نیست. تنها باید در مقابل آنها سنجیده عمل کرد.

◀ مثل بچه ها رفتار نکنید

یکی از رفتارهای اشتباه والدین در مواجه با جلب توجه کودکان؛ مقابله به مثل آنهاست. آنها دقیقا مانند خود کودک رفتار کرده و سن او را در نظر نمی‌گیرند. برای مثال وقتی کودک عصبانی است و در حال فریاد کشیدن است؛ والدین نباید دقیقا همین رفتار را تکرار کنند. آنها باید برای مدتی مکان را ترک کرده تا احساسات کودک فروکش کند. بعد از اینکه انرژی او تمام شد؛ به آرامی با او صحبت کرده و حتی او را تنبیه کنند. پرت کردن حواس کودک در این شرایط نیز بسیار موثر است.

◀ برای ارضای نیاز به جلب توجه کودک کارهای مثبت او را تشویق کنید

یکی دیگر از راهکارهای موثر در زمینه پیشگیری از جلب توجه کودکان، توجه به کارهای مثبت آنهاست. در واقع باید زمانی به آنها توجه نشان داد؛ که در حال انجام رفتاری مثبت بوده و حالت آرامی دارند. بیشتر والدین تنها زمانی که کودک دست به انجام رفتارهای نامناسب می‌زند؛ به او توجه می‌کنند. و همین موضوع باعث می‌شود که او چنین رفتارهایی را تکرار کند. اما باید کاملا برعکس عمل کرده و رفتارهای درست او را تقویت نمود.

سخن پایانی

جلب توجه کودکان بخشی از دوران کودکی است و در سن های مختلفی نیز بروز می‌کند. در واقع بروز این رفتار همیشه به معنی بروز مشکل خاصی نیست. چرا که کودکان در حال نشان دادن نیاز طبیعی خود هستند. اما تنها زمانی این موضوع نگران کننده می‌شود که برای مدت زمان طولانی ادامه داشته و یا شدیدتر شود. همچنین با بروز برخی از اختلالات روانی در دوران کودکی همراه گردد. بهتر است والدین در این مورد اطلاعات کافی داشته و از یک مشاوره کودک کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلب توجه کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

آپنه خواب | 4 عوارض آپنه خواب

‌آپنه خواب به معنی وقفه تنفسی مکرر است که موجب بیدار شدن می‌شود. آپنه به سه نوع دسته بندی می‌شود که شامل انسدادی، مرکزی و مختلط است. افراد مبتلا به این اختلال وقفه های فراوانی را تجربه می‌کنند که هر کدام حدود چند ثانیه زمان می‌برد تا تمام شود. به هر کدام از این دوره ها آپنه گفته می‌شود و اغلب با صدای خر خر، احساس خفگی و پرش از خواب است.

کسی که به آپنه خواب مبتلا است، کیفیت خواب خوبی ندارد و در طول خواب پرش را تجربه خواهد کرد. اگر این اختلال درمان نشود؛ در دراز مدت عواقبی مانند سکته، دیابت نوع دوم، حمله قلبی، چاقی، فشار خون بالا، افسردگی و ضعف حافظه را به دنبال خواهد داشت. برای اینکه آپنه ‌خواب را درمان کنید؛ باید از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آپنه ‌‌خواب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  آپنه خواب

آپنه خواب چیست؟

 

آپنه خواب به شرایطی گفته می‌شود که فرد هنگام خواب دچار وقفه های تنفسی ۱۰ ثانیه ای شود. افراد مبتلا به این نوع اختلال عوارض خطرناکی را تجربه می‌کنند به همین دلیل درمان این اختلال بسیار مهم است. آپنه انواع مختلفی دارد که شامل انسدادی، مرکزی و ترکیبی (مختلط) می‌شود.

برای درمان آپنه خواب از روش های مختلفی کمک می‌گیرند. این روش ها بر اساس نوع آپنه کاربرد دارد که با کمک متخصص می‌توانید از این درمان ها استفاده کنید. در این مقاله تمامی جوانب آپنه ‌خواب را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات خواب کلیک کنید.

انواع آپنه خواب

همانطور که گفته شد؛ آپنه خواب 3 نوع مختلف دارد. آپنه انسدادی و مرکزی از انواع این نوع اختلال هستند که در این بخش مقاله به طور کامل راجع به آن صحبت کرده ایم.

➰ آپنه انسدادی

یکی از انواع آپنه خواب، آپنه انسدادی است. در این نوع تنفس کم عمق می‌شود و حتی در خواب امکان توقف وجود دارد. در برخی از افراد این اتفاق چند بار طی خواب رخ می‌دهد که علت اصلی آن مسدود یا ناقص بودن مجرای هوایی است. این مسدودیت باعث می‌شود که دیافراگم و عضلات قفسه سینه به سختی عمل کند و هوا با دشواری وارد ریه شود.

به همین جهت تنفس با صدای بلند خرناس و حرکات سریع بدن رخ می‌دهد و شاید در خواب متوجه این حرکات و صدا نشوید. اما آپنه انسدادی جریان اکسیژن به اندام های حیاتی و ریتم قلب را نامرتب می‌کند.

➰ آپنه مرکزی

دومین نوع آپنه خواب، آپنه مرکزی است. در این نوع آپنه تنفس به طور منظم در طول خواب مختل می‌شود و فرد توانایی نفس کشیدن نخواهد داشت. در واقع مغز به عضلات بدن فرمان نمی‌دهد که تنفس را انجام دهد. این آپنه اغلب به دلیل بیماری های آسیب ساقه مغز رخ می‌دهد که کنترل تنفس را در دست دارد. آپنه ‌خواب مرکزی در افراد سن بالا شایع تر است و اغلب در مردان بیشتر مشاهده می‌شود. از دیگر عوامل آن را می‌توان اضافه وزن در نظر گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی خوابی شبانه کلیک کنید.

عوارض آپنه خواب

آپنه خواب به دلیل وقفه های تنفسی که ایجاد می‌کند؛ عوارض بسیار زیادی به همراه دارد. این عوارض اغلب باعث سکته قلبی و مغزی می‌شوند؛ به همین جهت باید جدی گرفته شوند. در این بخش مقاله به این عوارض اشاره کرده ایم.

???? مشکلات خلق و خو

???? خستگی زیاد در طول روز

????سردرد صبحگاهی

???? حافظه ضعیف و دشواری در تمرکز

آپنه خواب را چگونه می‌توان تشخیص داد؟

برای تشخیص آپنه خواب باید نشانه های این اختلال را شناسایی کنید. کسانی که به آپنه‌ خواب مبتلا هستند از خود نشانه هایی مانند دندان قروچه، تعریق زیاد و ضربان نامنظم را بروز می‌دهند. در این بخش مقاله به نشانه های دیگر شناسایی و تشخیص این اختلال اشاره کرده ایم.

???? مصرف دارو باید بررسی شود

???? حرکات چشم

????جریان هوا

???? فعالیت الکتریکی مغز

???? اکسیژن خون

????الگوهای تنفسی

???? فعالیت عضلانی

???? تعریق زیاد

????دندان قروچه

آپنه خواب خطرناک است؟

با مطالعه این مقاله احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که آیا آپنه خواب خطرناک است و نیاز به درمان دارد؟ افرادی که دچار آپنه خواب هستند در طول خواب حرکات بدنی، خروپف و تعریق را تجربه می‌کنند. این رفتار را شاید خود افراد متوجه نشوند؛ اما برای دیگران دچار آزار و مزاحمت می‌شوند. به همین جهت نیاز به درمان دارد. اگر آپنه‌ خواب همراه با بیماری های زمینه ای بود؛ باعث بروز سکته مغزی و قلبی می‌شود که می‌تواند در نهایت مرگ به همراه داشته باشد. به همین جهت درمان را جدی بگیرید.

درمان آپنه خواب

 

آپنه خواب یکی از بیماری هایی است که افراد مختلف به آن دچار هستند. برای اینکه از میزان وقفه های تنفسی کم کنید باید برخی از روش های لازم را انجام دهید که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? خوابیدن به پهلو

???? استفاده از داروهای مخصوص آپنه خواب

????عدم مصرف الکل و قرص خواب آور

???? استفاده از اسپری بینی یا نوار تنفسی برای جریان هوای خوب

???? درمان فشار هوای مثبت

????کاهش وزن

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص فلورازپام کلیک کنید.

کلام آخر

آپنه خواب اختلالی است که اگر درمان نشود؛ عوارض فراوانی را به همراه خواهد داشت. به همین جهت برای درمان این بیماری باید اقدام کنید و از متخصصین سلامت راهنمایی بگیرید. آپنه خواب هر فردی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و زندگی شخص را مختل می‌کند. به همین جهت درمان روانی را در کنار درمان جسمانی جدی بگیرید. تا مشکلات روانی که عامل بروز این مشکل هستند؛ بررسی شود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آپنه‌ خواب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

روانشناسی کودک | 4 بعد مختلف روانشناسی کودک

روانشناسی کودک یکی از شاخه های روانشناسی است که به رشد و تکامل از تولد تا بزرگسالی می‌پردازد. روانشناسی ‌کودکان اهمیت بسیار زیادی در تربیت و رشد فرزندان دارد و به مربیان، والدین و متخصصان آموزش می‌دهد که نحوه برخورد آنها با کودکان چگونه باشد. این شاخه روانشناسی، نیازها و چالش ها را مشخص می‌کند و جنبه حمایتی- پرورشی دارد. پس حتما برای تربیت فرزند خود از این حیطه راهنمایی بگیرید. تا بتوانید بهترین ها را برای پرورش فرزندتان فراهم کنید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  روانشناسی کودک

روانشناسی کودک چیست؟

 

روانشناسی کودک از حیطه های پر طرفدار علم روانشناسی است که با نیازهای روحی و جسمی کودک سر و کار دارد. این روانشناسان اغلب به دنبال راهکار بهتری تربیتی، سلامت روحی و استعدادیابی کودکان هستند. به دلیل اینکه نیازهای کودکان متفاوت از نیازهای بزرگسالان است؛ باید توانایی ها و نیازهای کودکان جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین نیاز داریم تا روانشناسی ‌کودک توانایی ها و نیازهای کودکان را به ما آموزش دهد. در این مقاله راجع به حیطه روانشناسی ‌کودک و مشتقات آن به طور کامل صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رشد و تکامل کودکان بر اساس علوم روانشناسی

یکی از حیطه های روانشناسی کودک، رشد و تکامل است. از تولد تا بزرگسالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و شامل تغییرات در اندازه، عملکرد بدن، ظاهر، رفتار و ذهن است. در ادامه توضیحات بیشتری صورت گرفته است.

???? رشد شناختی: این بخش شامل تغییرات در نحوه یادگیری، حل مساله و تفکر است. رشد شناختی از تولد تا بزرگسالی دائم در حال تغییر است.

???? رشد جسمی: رشد جسمانی شامل قد، اندام ها، وزن و سیستم های بدن است. معمولا این رشد از سر آغاز می‌شود و به سمت پایین بدن ادامه می‌یابد.

???? رشد اجتماعی: رشد اجتماعی شامل برقراری ارتباط با دیگران، مهارت های اجتماعی و خود آگاهی است. این مرحله از تولد تا بزرگسالی دائم در حال تغییر است.

???? رشد عاطفی: تغییرات در احساسات، عواطف و هیجانات به رشد عاطفی مرتبط است. این بخش از رشد هنگام تولد تا بزرگسالی مدائم در حال تغییرات است.

???? رشد و تکامل کودکان: بخش رشد و تکامل کودکان به بخش های متفاوتی تقسیم می‌شود. هر مرحله نیز در رشد شناختی، اجتماعی، عاطفی و جسمانی همراه است.

ابعاد مختلف روانشناسی کودک

روانشناسی کودک در رابطه با زمینه های مختلف توانایی کودک صحبت می‌کند. روانشناسان کودک باید در رابطه با سنین مختلف کودک اطلاعات داشته باشند تا در تمامی جنبه های رشد آگاهی داشته باشند. در ادامه راجع به ابعاد مختلف روانشناسی‌ کودک توضیح داده ایم.

✨ رشد ذهنی

رشد ذهنی از دیگر ابعاد روانشناسی کودک است. روانشناسان کودک باید با توانایی های ذهنی کودکان آشنا شوند و زمانی که کودک دچار مشکل در زمینه های ذهنی مانند یادگیری، افت تمرکز و … بود؛ به او کمک کنند. در این زمینه ارزیابی هوش و توانایی های ذهنی کودک نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

✨ رشد اجتماعی | روانشناسی ‌کودک

آموزش مهارت های اجتماعی یکی از کارهای روانشناسی کودک است. روانشناسان در این زمینه به کودکان آموزش می‌دهند که چگونه دوست پیدا کند و در جمع به چه شیوه ای صحبت کند. به دلیل اینکه کودکان در زمینه مهارت های اجتماعی اغلب با مشکل روبرو می‌شوند؛ به همین جهت باید این موضوع جدی گرفته شود.

✨ رشد هیجانی

هیجانات در کودکان بسیار پیچیده است. روانشناسی کودک نیز به رشد هیجانی کودک رسیدگی می‌کند تا احساسات مختلف را به کودک آموزش دهد. زمانی که این احساسات و هیجانات به خوبی به کودک آموزش داده نشود؛ باعث بروز مشکلات هیجانی می‌شود. در نهایت باید انتظار بیماری افسردگی و اضطراب را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

✨ رشد جسمی کودک

یکی از ابعاد مختلف روانشناسی کودک، رشد جسمانی است. رشد جسمانی به صورت کاملا واضح قابل مشاهده است. در این مبحث کودکان بر اساس سن خود باید توانایی هایی داشته باشند و از پس برخی فعالیت ها بر بیایند. مثلا کودکان حدود یک سالگی راه می‌روند و اگر این موضوع با تاخیر اتفاق افتاد، باید با متخصصین سلامت مشورت کنید.

روانشناسی کودک چه کارهایی انجام می‌دهد؟

 

روانشناسی کودک در زمینه های مختلفی به کودکان و والدین روش های درست را آموزش می‌دهد. با کمک روانشناس می‌توانید فرزند خود را از خطرات جدی دور کنید و از تکنیک های مناسب استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به کارهایی که متخصصان این حوزه انجام می‌دهند، صحبت کرده ایم.

???? آموزش نکات تربیتی | روانشناسی کودک

از مهم ترین کارهای روانشناسی کودک، آموزش نکات تربیتی است. روانشناسان این حوزه شیوه اصولی تربیت فرزند را آموزش می‌دهند. همچنین مواردی که در کنار اصول تربیتی به شما آموزش داده می‌شود که حتما باید جدی بگیرید. بسیاری از والدین توجهی به مشکلات و نحوه رشد فرزند خود ندارند؛ که در آینده باید درگیری های زیادی به دلیل ناآگاهی خود با فرزندان داشته باشند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که کمک از روانشناس‌ کودک را جدی بگیرید.

???? آشنایی به نیازهای کودک

روانشناسی کودک به شما آموزش می‌دهد که در هر زمینه از رشد نیازهای کودک شامل چه مواردی می‌شود و کودک در بازه سنی رشدی خود چه توانایی باید داشته باشد. علاوه بر این نحوه بنیان گذاری احساس امنیت در کودکان بسیار موضوع مهمی است. والدین باید از روانشناس آموزش بگیرند که به چه نحوی با کودک رفتار کنند که احساس امنیت داشته باشد و دچار اضطراب جدایی نشود.

???? کشف استعداد های کودک

یکی از مهم ترین اقدامات روانشناسی کودک، کشف استعداد ها است. توانایی ها و استعدادهای کودکان به سختی قابل تشخیص است و تنها روانشناس‌ کودک از پس این موضوع بر می‌آید. روانشناسان کودک با کمک آزمون ها و بررسی شخصیت کودک، توانمندی های او را مورد بررسی قرار می‌دهند. علایق کودک را شناسایی می‌کنند و آمادگی های لازم را به او آموزش می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشف استعداد کودکان کلیک کنید.

???? رشد و پرورش توانایی ذهنی کودک | روانشناسی کودک

روانشناسی کودک به رشد و پرورش توانایی ذهنی کودک نیز رسیدگی می‌کند. توجه، تمرکز، مهارت حل مساله، تصمیم گیری، حافظه و خلاقیت با کمک روانشناس به کودک آموزش داده می‌شود و کمک می‌کند که کودک در این زمینه قوی شود.

???? درمان مشکلات کودک

از اصلی ترین جنبه های روانشناسی کودک، درمان بیماری های روانی است. روانشناسان متخصص در این زمینه رفتار کودکان دچار مشکل را نیز درمان می‌کنند. نحوه درمان مشکلات در کودکان با بزرگسالان یکسان نیست و نیاز به بررسی های دقیق تری دارد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، روانشناسی کودک یکی از اصلی ترین حیطه های روانشناس است. اگر والدین از همان ابتدای رشد فرزند خود از روانشناس راهنمایی بگیرند؛ تربیت و آموزش اصولی خواهند داشت. در نهایت فرزندان آنها در بزرگسالی با مشکلات کمتری روبرو خواهد شد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی‌ کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

رفتار با سالمندان | 6 نکته در رفتار با سالمندان

رفتار با سالمندان اصول و قوانین خاص خود را دارد. باتوجه‌به بیشترشدن جمعیت سالمندان و همین‌طور مشکلات جسمی و روحی که این گروه سنی را درگیر می‌کند برای بسیاری از ما این سؤال پیش می‌آید که واقعا بهترین راه برای ارتباط با سالمندان چیست؟ اینکه شما نتوانید راهی برای این ارتباط پیدا کنید باعث می‌شود که هم پدر یا مادر پیرتان تنها باشد و هم خودتان از نعمت حضور آنها محروم بشوید. پس بهتر است به فکر پاسخ مناسبی برای این سؤال باشید.

روان‌شناسان معتقدند محبت‌کردن به سالمندان، صحبت با آنها و همین‌طور احترام‌گذاشتن به استقلال و حریم خصوصی این افراد از مهم‌ترین نکاتی است که در رفتار با سالمندان باید به آن توجه کنید. اما اگر به دنبال اطلاعات بیشتری راجع به این موضوع می‌گردید بهتر است در ادامه این متن همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با سالمندان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  رفتار با سالمندان

اهمیت نوع رفتار با سالمندان

 

قبل از اینکه بخواهیم بگوییم رفتار مناسب با سالمند کدام است باید به این سؤال پاسخ بدهیم که اصلا پیداکردن رفتار مناسب چه اهمیتی دارد؟ اگر شما در حال خواندن این موضوع هستید احتمالا از آن گروه افرادی باشید که با پدر یا مادر پیر خودتان به چالش خورده‌اید و واقعاً نمی‌دانید که باید با او چطور رفتار کنید. در اولین قدم یادتان باشد که فقط شما درگیر این موضوع نیستید. فکر نکنید شما یا پدر و مادرتان موجوداتی عجیب و متفاوت از دیگران هستید. رفتار با سالمندان چالشی است که این روزها بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خودش کرده است.

ارتباط و رفتار با سالمندان، درست مانند هر ارتباط دیگری قوانین خاص خودش را دارد. وقتی بر اساس این قوانین جلو نمی‌روید طبیعتا رابطه شما هم درست کار نمی‌کند و با هم به مشکل می‌خورید. اما اگر قاعده‌های صحیح ارتباط را بلد باشید نه‌تنها به مشکل نمی‌خورید بلکه از ارتباط با پدر یا مادر پیرتان لذت نیز خواهید برد. علاوه بر این سالمندان در مرحله سنی قرار دارند که بسیار حساس هستند. بدرفتاری یا بی‌توجهی به آنها می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیر روحی مثل افسردگی، سریع‌تر شدن روند بیماری‌هایی مثل آلزایمر یا حتی خودکشی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر است که تأکید می‌کنیم در برخورد با سالمندان قوانین ارتباط صحیح را یاد بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرخاشگری در سالمندان کلیک کنید. 

در رفتار با سالمندان به این نکات دقت کنید

همانطور که گفته شد، رفتار با سالمندان نیازمند رعایت برخی از قوانین است. به همین جهت برای آشنایی شما با این قوانین؛ این بخش مقاله را به نکات مهم رفتار با سالمندان اختصاص داده ایم.

➰ صبور باشید | رفتار با سالمندان

در رفتار با سالمندان باید صبور باشید. روان‌شناسان معتقدند سالمندی دوره‌ای است که ما یک بار دیگر کودکی را تجربه می‌کنیم. این جمله به معنای آن است که سالمندان اخلاق‌هایی دارند که درست مثل کودکان است. برای مثال آنها بسیار حساس یا لجباز می‌شوند. گاهی ممکن است رفتاری بکنند یا حرفی بزنند که انتظار نداریم یک انسان بالغ این برخورد را داشته باشد. طبیعتاً در این لحظه‌ها ممکن است هرکدام از ما ناراحت، مضطرب و یا عصبانی شویم. احتمالاً تحمل لجبازی‌های کسی که حرفمان را گوش نمی‌کند به‌خصوص وقتی که هزاران مشغله دیگر داریم و یا دیدن پرخاشگری و بددهنی از جانب سالمندان برای ما بسیار غیرقابل‌تحمل خواهد بود. در این شرایط باید چه برخوردی داشته باشیم؟

واقعیت این است که می‌بایست این رفتارها را به‌عنوان چالش‌های ارتباط با یک فرد مسن بپذیرید. تفاوت سالمند با کودک این است که شما نمی‌توانید سالمند را تربیت کنید. پس فکر اینکه به او تذکر بدهید یا دعوایش کنید را از سرتان بیرون کنید. شما با این رفتارها تنها اوضاع را خراب‌تر خواهید کرد. در این شرایط بهتر است صبور باشید. آرامش خودتان را حفظ کنید و سعی کنید فضا را تغییر بدهید. برای مثال اگر مادر یا پدرتان عصبانی شده با یک معذرت‌خواهی ساده بحث را خاموش کنید تا اینکه صحبت برای یک زمان و مکان مناسب‌تر باقی بماند.

➰ اجازه بدهید خودشان تصمیم بگیرند

یکی از کلیدی‌ترین نکات در رفتار با سالمندان این است که شما نباید استقلال آنها را از بین ببرید. یادتان باشد همه ما به‌عنوان انسان استقلال عمل و حریم خصوصی خودمان را دوست داریم. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد در شرایطی قرار بگیرد که مجبور باشد استقلالش را از دست بدهد. متأسفانه سالمندی دوره‌ای از زندگی است که ما درگیر بعضی از ناتوانی‌ها خواهیم شد. همین موضوع باعث می‌شود از نظر مالی یا برای انجام کارهای روزانه به فرزندانمان وابسته شویم. اگر شما و والدینتان در این وضعیت قرار گرفته‌اید حتما شرایط را طوری فراهم کنید که تاحدامکان پدر یا مادرتان احساس کند استقلال عمل زندگی‌اش حفظ شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی سالمند کلیک کنید. 

➰ یادآوری کنید که دوستشان دارید

علاوه بر استقلال یا حتی بیشتر از آن، سالمندان به محبت نیاز دارند. در واقع می‌توان گفت که اولین و مهم‌ترین نیاز آنها دریافت عشق و محبت است. تحقیقات نشان می‌دهد که با بالارفتن سن میزان حساسیت به طرد هم بالاتر می‌رود. در واقع سالمندان فکر می‌کنند به این خاطر که پیر شده‌اند و از جامعه فاصله گرفته‌اند دیگر کسی آنها را دوست ندارد. حتی شاید گاهی احساس کرده باشید که آنها به‌شدت روی ساده‌ترین مسائل راجع به محبت حساس شده‌اند. به همین خاطر مشاوران خانواده همیشه توصیه می‌کنند که در رفتار با سالمندان هر روز به آنها یادآوری کنید که دوستشان دارید و برای شما باارزش هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوران بازنشستگی کلیک کنید. 

➰ نظرشان را بخواهید | رفتار با سالمندان

در رفتار با سالمندان حتما از آنها نظر بخواهید. بازنشستگی، عقب ماندن از تکنولوژی با این سرعت رشد و شکاف نسلی همگی از جمله مواردی هستند که باعث می‌شود یک سالمند از جامعه فاصله بگیرد. به‌تدریج و با این فاصله‌گرفتن سالمندان باور می‌کنند که از جامعه کنار گذاشته شده‌اند؛ و این باور می‌توانند تأثیرات مخرب بسیاری روی روحیه آنها داشته باشد. برای مبارزه با این مشکل بهتر است از آنها بخواهید در کارها کمکتان کنند یا به شما مشورت بدهند. مثلاً در مورد برخی مسائل نظر و تجربه آنها را بپرسید یا بعضی از کارها مثل وقت گذراندن با فرزندتان را به آنها بسپارید. اگر سالمندان بتوانند زمان‌هایی را هم به‌عنوان داوطلب درگیر کارهای ساده در خارج از منزل باشند برای آنها بسیار مفید خواهد بود.

➰ تمرین‌های روزانه را جدی بگیرید

یکی از نکاتی که باید در رفتار با سالمندان به آن توجه کرد تمرین های روزانه است. سالمندی دوره سنی است که ما از نظر خیلی از توانایی‌هایمان به سمت ضعف و ناتوانی حرکت می‌کنیم. به همین خاطر بهتر است تمرین‌های جسمی و ذهنی را برای سالمند در نظر بگیرید و در انجام آنها جدی باشید. برای مثال یک پیاده‌روی نیم‌ساعته یا انجام یک بازی فکری می‌توانند تمرین‌های ساده‌ای باشند که تأثیرات بسیار خاصی دارند. این تمرین‌ها شاید در رشد استعدادهای سالمند تأثیری نداشته باشند اما حداقل باعث خواهند شد که روند پیری و ازدست‌دادن توانایی‌ها کندتر بشود.

➰ به اوقات فراغت خودتان اهمیت بدهید

توجه به اوقات فراغت در رفتار با سالمندان بسیار مهم است. در نهایت می‌خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که اگر با یک سالمند و به‌خصوص سالمندی که درگیر ناتوانی‌های جسمی یا ذهنی شده است سروکار دارید زمان‌هایی را هم به‌عنوان اوقات فراغت برای خودتان در نظر بگیرید. شما احتیاج دارید ساعت‌هایی را برای مهمانی یا تنهایی خودتان داشته باشید تا بتوانید برای ارتباط دوباره با فرد سالمند تجدید قوا کنید. پس حتماً برای جلوگیری از فرسودگی روانی خودتان این موضوع را جدی بگیرید.

چه زمانی برای رفتار با سالمندان از یک مشاور کمک بگیریم

 

توصیه کلی ما این است که با ورود فرد به دنیای سالمندی حتما استفاده از خدمات مشاوره را شروع کنید. ورود به این دوره سنی چالش‌هایی را به همراه دارد که سالمند باید با آنها سازگار شود. برای مثال ازدست‌دادن توانایی‌ها، بازنشستگی، ترس از مرگ و مسائلی ازاین‌دست همگی عواملی هستند که سالمند می‌بایست با آنها دست‌وپنجه نرم کند و درست به همین خاطر است که افسردگی یا حتی خودکشی آمار بسیار بالایی در میان سالمندان دارد. به همین جهت رفتار با سالمندان اصول خاصی دارد که باید رعایت شود. اما اگر به هر دلیلی این امکان برایتان وجود ندارد در موارد زیر حتما از یک مشاور کمک بگیرید:

???? تغییر در خلق‌وخو و احساسات بیمار به شکلی که قبلا وجود نداشته یا شدیدتر شدن حالت‌های گذشته

???? صحبت‌کردن دائم از گذشته و افسوس خوردن بابت فرصت‌هایی که ازدست‌رفته‌اند

????ترس از تنها ماندن

???? صحبت‌کردن دائم از مرگ، مراسم تشییع و موضوعاتی ازاین‌قبیل

???? کم‌حرف و گوشه‌گیر شدن

????هرگونه تغییر در الگوی خواب‌وخوراک

????هر زمانی که احساس می‌کنید توانایی‌های ذهنی یا کارهای روزانه سالمند به کیفیت سابق انجام نمی‌شود.

کلام آخر

در این مقاله راجع به رفتار با سالمندان صحبت کرده ایم. به طور کلی سالمندان بعد از گذراندن عمر و فاصله زیاد سنی، شاید برای افراد کم سن خسته کننده باشند. اما زمانی که نحوه رفتار و برخورد با آنها را بدانید؛ به راحتی می‌توانید ارتباط برقرار کنید. برای آگاهی از روش های برخورد با این افراد؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با سالمندان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

وقتی سالمندی به دیگران تهمت می‌زند که وسایلش را برداشته‌اند باید چه‌کار کرد؟

این موضوع در بعضی موارد می‌تواند به دلیل شروع آلزایمر یا سایر بیماری‌های زوال عقل باشد. در واقع سالمندان وسایلشان را جایی می‌گذارند و سپس فراموش می‌کنند. به همین خاطر فکر می‌کنند که کسی آنها را برداشته. بهترین راه این است که هرگز با آنها درگیر نشوید و در اولین فرصت از یک متخصص کمک بگیرید.

مردان تنوع طلب چرا بیشتر از زنان تنوع طلب اند؟

مردان تنوع طلب مشکلات زیادی را در روابط عاطفی ایجاد می‌کنند. تنوع طلبی در رابطه یکی از عادات رفتاری غلط و آسیب زننده است که گاهی اکتسابی و گاهی ذاتی است. این رفتار بیشتر در مردان مشاهده می‌شود. اما به طور کلی زنان نیز می‌توانند در روابط خود تنوع طلب باشند. برخی از افراد بعد از مدت زمان کوتاهی از شرایط رابطه خود خسته و دلزده شده و به سراغ فرد دیگری می‌روند. حتی در صورتی که طرف مقابل هیچ مشکلی هم نداشته و شرایط رابطه به خوبی پیش رود اما بازهم آنها نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی به یک نفر متعهد باشند. بهتر است زنان نشانه‌های چنین مردانی را شناسایی کرده و روابط خود را با چنین مردانی قطع کنند. برای دریافت مشاوره خیانت تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان تنوع طلب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع:  مردان تنوع طلب چرا بیشتر از زنان تنوع طلب اند؟

مردان تنوع طلب

یکی از مواردی که همه زنان را نگران می‌کند؛ مردان تنوع طلب در رابطه هستند. برخی تصور می‌کنند که ویژگی ذاتی همه مردان است و آنها حق انجام چنین کاری را دارند. اما بی تعهدی، به هیچ عنوان اخلاقی نبوده و حتی ذاتی هم نیست. طبیعی است که افراد برای شروع یک رابطه با افراد مختلفی معاشرت کنند؛ اما این با تنوع طلبی کاملا متفاوت است. در واقع افراد باید شرایط خود و دیگری را به خوبی بررسی کرده و در صورت اطمینان از احساسات خود، وارد رابطه شوند. فراموش نکنید که نمی‌توان همه چیز را به صورت همزمان داشت. به همین دلیل تنوع طلبی می‌تواند به خود فرد نیز آسیب زیادی وارد کند.

علل تنوع طلب بودن مردان

 

برای بسیاری از زنان، چرایی وجود مردان تنوع طلب، مطرح است. آنها در بیشتر موارد خود را مقصر و ناکافی دانسته و سرزنش می‌کنند. اما این موضوع هیچ ارتباطی با ویژگی های زنان ندارد. در واقع این عوامل بیرونی و درونی مردان برمی‌گردد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از دلایل عاشق زن متاهل شدن کلیک کنید.

???? کمبود اعتماد به نفس

یکی از دلایل رفتارهای مردان تنوع طلب، کمبود اعتماد به نفس آنها در رابطه است. وقتی افراد اعتماد به نفس کافی برای ادامه دادن رابطه را نداشته باشند؛ سریعا از آن خارج شده و به سراغ فرد دیگری می‌روند. چنین مردانی احتمالا در گذشته به شکل های مختلف مورد تحقیر و توهین قرار گرفته اند و یا نسبت به دیگری از جایگاه پایین تری برخوردار هستند. این موضوعات باعث می‌شوند که مرد برای پنهان کردن نقص های خود، بعد از مدتی رابطه را به اتمام برسانند.

????ابتلا به اختلالات روان یا شخصیت

ابتلا به برخی از اختلالات شخصیت و روان نیز می‌تواند زمینه ساز بروز مردان تنوع طلب گردد. برای مثال شخصیت های خودشیفته، خود را از دیگران برتر دانسته و به دلیل کمالگرایی، نمی‌توانند نقص های دیگران را تحمل کنند. از طرفی دیگر ابتلا به افسردگی نیز می‌تواند مردان تا حد زیادی در معرض تنوع طلبی قرار دهد. خلق پایین اجازه ادامه یافتن یک رابطه عاطفی را برای طولانی مدت، نمی‌دهد.

????اطرافیان

یکی دیگر از دلایل رفتارهای مردان تنوع طلب، اطرافیان آنها هستند. در واقع تقلید از دیگران باعث می‌شود؛ فرد به سرعت از رابطه خود خسته شده و به سراغ افراد دیگری برود. والدین در این مورد نقش مهمی دارند. برای مثال وقتی فرد در کودکی خود شاهد خیانت والدین خود بوده است؛ در آینده بیشتر احتمال دارد که تنوع طلب شده و این رفتار را در روابط خود نیز بروز دهد. همچنین دوستان ناباب نیز در این مورد بسیار موثر هستند. برای آشنایی با دلایل خیانت دوست پسر کلیک کنید.

????تاثیر فضای مجازی

امروزه فضای مجازی تاثیر زیادی بر زندگی و روابط افراد داشته و حتی باعث تنوع طلبی می‌شود. به طور کلی شاهد شیوع مصرف گرایی و تاثیر تبلیغات مختلف، بر زندگی افراد هستیم. مردان تنوع طلب نیز به روابط خود به شکل کالا نگاه کرده و همواره تصور می‌کنند که گزینه های زیادی برای آنها وجود دارد. اما زندگی در فضای مجازی، بسیار متفاوت از دنیای واقعی است و نباید به این دلیل روابط خود را خراب کرد.

نشانه های رفتاری مردان تنوع طلب

مردان تنوع طلب، نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که با شناسایی آنها می‌توان به این موضوع پی برده و از آن جلوگیری کرد. در این قسمت برخی از این نشانه های ذکر خواهیم کرد.

دیر جواب دادن یا جواب ندادن حتی در صورت اضطرار

پیش رفتن رابطه با سرعت زیاد

تمایلی به جدی و علنی کردن رابطه ندارد

دوستان زیادی از جنس مخالف دارد

وقت کمی را به شما اختصاص می‌دهد

فقط به دنبال برطرف کردن نیازهای خود است

همه حرف ها و رفتارهای او به رابطه جنسی ختم می‌شود.

علت بروز علاقه به مردان تنوع طلب

در مواجهه با مردان تنوع طلب چه کنیم؟

 

با اطلاع از دلایل و همچنین نشانه های مردان تنوع طلب، بهتر است اگر با چنین فردی در رابطه هستیم؛ یا رابطه را پایان داده و یا اقدامات لازم را انجام دهیم. در واقع پیشگیری از بروز چنین رفتارهایی حتی باعث کاهش آسیب به خودمان نیز می‌شود. همچنین فراموش نکنید که چنین فردی را به طور کامل نمی‌توانید تغییر دهید. به همین دلیل با راهکارهای ذکر شده در این قسمت، اوضاع را کنترل نمایید.

⭕کمک به او برای درمان

اگر در رابطه با مردان تنوع طلب هستید؛ بهتر است برای درمان و تغییر به او کمک کنید. برای مثال به او اعتماد کافی و احساس کافی بودن دهید. نکات مثبت را در او شناسایی کرده و نیازهای عاطفی اش را برطرف کنید. در این شرایط او نیز کنار شما احساس امنیت کرده و رابطه شرایط بهتری پیدا می‌کند. با افزایش اعتماد به نفس و همچنین ثبات اخلاقی، احتمال بروز تنوع طلبی نیز کمتر می‌شود.

⭕ایجاد هیجان در رابطه

با وجود هیجان و مسائل مختلفی در رابطه، انگیزه و اشتیاق افراد بیشتر شده و تلاش بیشتر برای ادامه رابطه می‌کنند. روش های مختلفی برای ایجاد هیجان در رابطه وجود دارد. زنان می‌توانند از این روش ها استفاده کرده و مردان تنوع طلب را برای ادامه رابطه مشتاق کنند. البته یکی از دلایل بروز تنوع طلبی، هیجان خواهی است. اما وقتی بتوان یک نفر را از این لحاظ راضی کرد؛ دیگر به سراغ افراد دیگر نمی‌رود.

⭕کمک گرفتن از مشاور

یکی از اساسی ترین اقدامات در زمینه مردان تنوع طلب و حتی کمک کردن به انها، کمک گرفتن از مشاور است. روانشناس می‌تواند اختلالات افراد را درمان کرده و همچنین دلایل بروز این رفتارها را نیز شناسایی کند. همچنین به زنان نیز کمک می‌کند تا در مواجهه با چنین مردانی چطور برخورد کنند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند پیامدهای مختلفی نیز برای افراد ایجاد کند. به همین دلیل مراجعه به یک متخصص بسیار مهم است.

سخن پایانی

از آنجایی که در روابط عاطفی احساسات افراد درگیر می‌شود؛ وجود مردان تنوع طلب می‌تواند، به احساسات زنان آسیب های زیادی وارد کند. به همین دلیل شناسایی نشانه های چنین مردانی و همچنین دوری از آنها بسیار مهم است. اما همه چیز انقدر راحت نیست؛ خیلی اوقات شما بعد از شروع رابطه، متوجه تنوع طلبی طرف مقابل می‌شوید. در این شرایط هر کسی ممکن است برای ادامه یا اتمام رابطه دچار سردرگمی شود. این همان زمانی است که شما باید به مشاوران روانشناسی مراجعه کنید. آن ها به شما کمک می کنند که برای ادامه رابطه روش هایی به کاربگیرید که از آسیب‌های تنوع طلبی در امان بمانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان تنوع طلب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

نوزاد تازه متولد شده | 8 مرحله تا خارج شدن از دوران نوزادی

نوزاد تازه متولد شده نیازهای بسیاری در زمینه های مختلف زندگی دارد. پدر و مادر زمانی که فرزند خود را در آغوش می‌گیرند، مسئولیت های فراوانی را باید قبول کنند. نگهداری از فرزند، تهیه نیازهای اساسی، تربیت و … مواردی است که باید همه والدین از آن آگاه باشند. نوزدان نیاز به مراقبت و توجه دارند تا بتوانند سلامت جسمانی و روحی را تجربه کنند. به همین جهت آشنایی با نشانه های سلامت، بیماری و آسیب های روحی در کودکان الزامی است. برای شناسایی این نشانه ها، حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد تازه متولد شده می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  نوزاد تازه متولد شده

نوزاد تازه متولد شده

 

همه ما انسان ها در رابطه با نوزادان حساسیت و مراقبت زیادی نشان می‌دهیم و توجه به آنها را در اولویت قرار می‌دهیم. اما به طور کل اولین چیزی که از بدو تولد باید مورد توجه ما قرار بگیرد؛ تغذیه کودک است. نوزاد با زبان خود توانایی بیان گرسنگی را ندارد. به همین جهت باید حواستان به خوراک او باشد. نوزاد تازه متولد شده با صدای گریه از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که آشنایی با این گریه ها شما را راهنمایی می‌کند تا در رابطه با گرسنگی، تشنگی، بی قراری و … نوزاد اطلاعات کسب کنید.

به عنوان والد و مراقب، باید به نوزاد تازه متولد شده به خوبی توجه کنید و موارد مختلف در او را بررسی کنید. باید دقت کنید که کودک در روز به چند بار تغذیه و چند بار تعویض پوشک لازم دارد. نحوه خواباندن و قلق آرام کردن او چیست؟ در این مقاله تمامی جوانب مهم نوزاد تازه متولد‌ شده را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

روند رشد نوزاد تازه متولد شده

نوزاد تازه متولد شده همیشه نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. به همین جهت لازم است تا همه رفتار و اعمال کودک را شناسایی کنید تا در صورت لزوم، نیاز او را رفع کنید. در این بخش مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

???? لبخند و خنده های نوزاد

نوزاد تازه متولد شده اغلب برای درخواست های خود گریه می‌کند. اما بعد از 2 ماهگی کودک لبخند می‌زند و در 4 ماهگی شما شاهده خنده های او خواهید شد. فرزند شما در این سن می‌تواند بخندد و با بازی، این لبخند را گوشه لب کودک می‌آورید.

???? بهداشت خواب

توجه به خواب نوزاد تازه متولد شده بسیار حائز اهمیت است. نوزاد در این دوران علاقه دارد تا زمان بیشتری را به خواب صرف کند. اما در این مواقع کودک توانایی خوابیدن سرتاسر شب را ندارد و در طول شبانه روز بیدار خواهد شد. شما نیز از نوزاد متولد‌ شده نباید انتظار سرتاسر شب خواب را داشته باشید.

???? نشستن کودک

به عنوان والدین نوزاد تازه متولد شده در سن 5 تا 6 ماهگی می‌توانید انتظار نشستن به کمک پشتیبان داشته باشید. نوزادان با گذاشتن دست در جلوی خود و تکیه به بالشت می‌توانند بشینند. اما زمانی که به 7 تا 9 ماهگی رسیدند، بدون پشتیبان می‌توانند این کار را انجام دهند.

???? چهار دست و پا رفتن

نوزاد تازه متولد شده بعد از 9 ماهگی توانایی چهار دست و پا رفتن دارد. برخی از نوزادان در این زمینه می‌خزند و عده ای روی شکم خود حرکت می‌کنند.

???? تکان دادن دست

نوزاد تازه متولد شده بعد از گذشت 9 ماه به برقراری ارتباط شروع می‌کند و بین صداها، حرکات و رفتارها معنا پیدا می‌کند. او می‌داند که تکان دادن دست به معنای بای بای و خداحافظی است. به همین جهت برای خداحافظی از این روش استفاده می‌کند.

???? ایستادن

نوزاد تازه متولد شده پس از 12 ماه می‌تواند بدون کمک دیگران برای چند دقیقه بایستد. او می‌تواند با گرفتن مبل و چیزهای دیگر قدم بردارد و به کمک آنها راه برود.

???? راه رفتن

یکی از مراحل رشد نوزاد تازه متولد شده، راه رفتن است. این مرحله از مهم ترین مراحل رشد کودک است اما همه آنها بعد از 1 سالگی راه نمی‌روند. معمولا کودکان بین 9 تا 17 ماهگی قدم بر می‌دارند و اغلب در 13 ماهگی اولین قدم های خود را رفته اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترفند بچه داری کلیک کنید.

???? حرف زدن

همه والدین از همان ابتدا که نوزاد تازه متولد شده را بغل خود می‌گیرند؛ با او صحبت می‌کنند و در انتظار اولین کلمه او می‌ایستند. و هیچ چیزی برای والدین شیرین تر از صدای فرزند نیست. موضوع حرف زدن از 1 سالگی آغاز می‌شود و اغلب کودکان حداقل یک کلمه را می‌گویند.

نکات تغذیه ای نوزاد تازه متولد شده

نوزاد تازه متولد شده از همان ابتدای تولد باید تغذیه مناسبی داشته باشد. به همین جهت توجه به خوراک او بسیار مهم می‌باشد. در کنار این موضوع که میزان شیر مصرفی نوزاد مهم است؛ پدر و مادر باید به لوازم جانبی او نیز اهمیت دهند. برای مثال پستانک، بطری شیر، نحوه آروغ زدن و … مسائلی است که باید به بهترین نحو انجام شود.

در کنار موضوع تغذیه، نوزاد تازه متولد شده باید دفع خوبی نیز داشته باشد. موضوع دفع بسیار حائز اهمیت است و سلامت نوزاد را نشان می‌دهد. شما بعد از هر بار تغذیه باید انتظار داشته باشید که فرزند شما دفع خوبی داشته باشد. و هر بار دفع نیازمند پوشک تمیز برای رعایت بهداشت و جلوگیری از سوختگی نوزاد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعویض پوشک نوزاد کلیک کنید.

مشکلات نوزاد تازه متولد شده

 

نوزاد تازه متولد شده در کنار زیبایی هایی که به زندگی می‌بخشد؛ مشکلات زیادی نیز با خود همراه می‌کند. در این بخش مقاله به این مشکلات اشاره کرده ایم.

➰ زردی پوست: یکی از مشکلات نوزاد تازه متولد ‌شده، زردی پوست است. این بیماری شایع برای اغلب کودکان پیش می‌آید و با درمان های نه چندان سخت می‌توان اوضاع را کنترل کرد.

➰ بند ناف: بعد از 20 روز از تولد نوزاد، بند ناف خود به خود می‌افتد. به همین جهت هرگز به دست کاری بند ناف اقدام نکنید. اما اگر از محل بند ناف خون می‌آمد؛ هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

➰برفک دهان: یکی از مشکلات نوزاد تازه متولد‌ شده، برفک دهان است. برفک بیماری عفونی است که علاوه بر دهان می‌تواند مناطق دیگر بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که برفک مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

➰ نفخ معده: سفت شدن شکم یا نفخ معده از مشکلات نوزاد تازه متولد‌ شده می‌باشد. اگر با دست زدن به شکم نوزاد، نرمی احساس نکردید؛ باید برای درمان از متخصص اطفال کمک بگیرید.

➰ تب: یکی از اصلی ترین نشانه های وجود عفونت در بدن، تب است. معمولا تب های نوزاد خفیف است و به دلیل مقاومت بدن در برابر بیماری ها بروز می‌کند. اما اگر درجه تب بسیار بالا بود، حتما به پزشک مراجعه کنید تا از آسیب های جدی جلوگیری شود.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید؛ نوزاد تازه متولد شده علاوه بر تمام زیبایی هایش، مشکلاتی به همراه دارند. والدین باید از همان بدو تولد تمامی جوانب مراقبتی را در نظر بگیرند. این موضوع شامل نیازهای روانشناختی نوزاد نیز می شود. تمامی این نیازها تا بزرگسالی او باید مد نظر قرار بگیرد. شما با روش تربیتی و مراقبتی خود آینده فرزندتان را شکل خواهید داد. اگر در این خصوص اطلاعات کافی ندارید حتما با مشاوران کودک ذهن نو ارتباط برقرار نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد تازه متولد شده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

لذت بردن از مجردی | چطور در مجردی زندگی را تلخ نکنیم

لذت بردن از مجردی یکی از فرصت هایی است که معمولا خود ما آن را خراب می‌کنیم. بیشتر آدم‌ها در ابتدای جوانی که هنوز هیچ تعهد و مسئولیتی در قبال کسی ندارند؛ این موضوع را درک کرده. تا جایی که گاهی برای خود شرط می کنند که هرگز ازدواج نکنند. البته این مورد به شرایط محیطی نیز بسیار بستگی دارد. تصمیم گیری در مورد ازدواج کردن و مجرد ماندن کاملا شخصی بوده و نمی‌توان هیچکس را مجبور به کاری کرد. طبیعی است که در دوران مجردی، موقعیت های بیشتری در اختیار افراد قرار می‌گیرد و همچنین می‌توانند آزادانه تر عمل کنند. اما هم مجردی و هم زندگی متاهلی شرایط خودش را دارد و افراد باید زندگی خود را مطابق با آنها پیش ببرند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لذت بردن از مجردی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  لذت بردن از مجردی

لذت بردن از مجردی

در مورد لذت بردن از مجردی باورهای غلط زیادی وجود دارد. در واقع افراد تصور می‌کنند که لذت بردن از این دوران به معنی تلف کردن وقت و خوشگذرانی است. اما این دوران بهترین زمانی است که افراد می‌توانند مهارت های مختلفی کسب کرده و همچنین ارتباط برقرار کردن با دیگران را بیاموزند. برخی از جوانان به دلیل اینکه در این دوران رفتارهای پرخطری انجام می‌دهند؛ دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

از طرفی برخی از افراد جوان را تحت فشار قرار می‌دهند تا ازدواج کرده و تشکیل زندگی دهد؛ که در این صورت هم باز باید منتظر پیامدهایی باشند. به طور کلی بر اساس پژوهش روی افراد طی بیست سال، متاهل ها از سلامت روانی بالاتری برخوردار بوده و در زندگی آرامش بیشتری دارند.

راه های لذت بردن از مجردی

 

برخی از جوانان بسیار کنجکاو و سردرگم هستند که چگونه می‌توان از مجردی لذت برد. در واقع برای فردی که ازدواج را به عنوان هدف انتخاب کند؛ لذت بردن از مجردی کمی عجیب و یا غیرممکن است. اما فراموش نکنید که راه های مختلفی برای ادامه زندگی وجود دارد و خوشحالی و رضایت افراد نباید به مجردی و یا متاهلی وابسته باشد. برخی از راه هایی که افراد می‌توانند این دوران را راحت تر و بهتر پشت سر بگذارند؛ شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از شرایط زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

????تصمیم گرفتن به صورت ناگهانی

جوانان در دوران مجردی بسیار تحت تاثیر هیجان طلبی بوده و تصمیمات ناگهانی زیادی می‌گیرند. اما گاهی همین موضوع باعث خوشحالی بیشتر فرد می‌گردد. گرچه به طور کلی ماهیت زندگی غیرقابل پیش بینی و پر از اتفاقات ناگهانی است. همچنین این موضوع نباید منجر به بی ثباتی اخلاقی افراد گردد. بهتر است افراد همانطور که تحت تاثیر هیجانات خود عمل می‌کنند؛ برنامه مشخصی نیز برای زندگی خود داشته باشند. برای اطلاع از پیامدهای ازدواج برای فرار از تنهایی کلیک کنید.

????سفر کردن برای لذت بردن از مجردی

بسیاری از جوانان، تا قبل از دوران متاهلی و زندگی مشترک، اجازه سفر کردن با دوستان خود و یا به تنهایی را ندارند. اما خانواده ها باید این موضوع را در نظر داشته باشند که سفر کردن یکی از بخش های اصلی لذت بردن از مجردی است و همچنین باعث شکل گیری تجربیات جدید در افراد می‌گردد. باید در این دوران به آنها حق اشتباه کردن داده شود و درعین حال به آنها کمک کرد و مواردی را گوشزد نمود.

????کتاب خواندن و مهارت آموزی

یکی دیگر از روش های لذت بردن از مجردی، کتاب خواندن و مهارت آموزی است. افراد در این دوران در مقایسه با دوران متاهلی، قطعا دغدغه و زمان آزاد بیشتری دارند؛ به همین دلیل باید از آن به شکل درست استفاده کرده و چیزهای جدید را بیاموزند. در واقع هر چه در این دوران افراد دانش بیشتری در زمینه های مختلف کسب کنند؛ تصمیمات بهتری برای آینده خود خواهند گرفت.

????لذت بردن از تنهایی

همچنین افراد مجرد باید بیاموزند که از تنهایی خود نیز لذت ببرند. برخی از افراد با اینکه قصد ازدواج ندارند؛ اما از تنهایی ترسیده و به همین دلیل با افراد اشتباهی معاشرت می‌کنند. از تنهایی نیز می‌توان لذت برد و وقتی افراد این مهارت را بیاموزند؛ راحت تر با این موضوع کنار آمده و همچنین آرامش بیشتری خواهند داشت.

????خودشناسی برای لذت بردن از مجردی

یکی دیگر از اقداماتی که بهتر است افراد در این دوران انجام دهند؛ خودشناسی است. در واقع هرچه جوان شناخت دقیق تر و درست تری از خود داشته باشد، می‌تواند عملکرد بهتری در روابط خود داشته و همچنین تصمیمات درست تری بگیرد. با اینکه شناخت خود کار ساده ای نیست و شاید از جزو لذت بردن از مجردی محسوب نشود؛ اما به هر حال اقدامی ضروری است. از طرفی وقتی افراد بتوانند درست تر با خود و دیگران ارتباط برقرار کنند؛ خوشحال تر خواهند بود.

????داشتن روزمرگی مشخص

داشتن روتین و همچنین عادت های سالم مداوم نیز به لذت بردن از مجردی بسیار کمک می‌کند. افرادی که هیچ برنامه ای برای زندگی خود نداشته و همه وقت خود را به بطالت می‌گذرانند؛ قطعا نه با مجردی و نه با متاهلی، آرامش را تجربه نمی‌کنند. همچنین اینکار به افکار نیز نظم بیشتری داده و باعث می‌شود افراد انرژی خود را ذخیره کرده و همچنین زمان بیشتری داشته باشند.

????به دنبال تایید نباشید

طبیعی است که بسیاری از جوانان در این سنین، به دنبال گرفتن تایید از دیگران باشند. در واقع آنها به دنبال دیده شدن بوده و می‌خواهند بی نقص به نظر برسند. احتمالا برای رسیدن به این هدف، مشکلات زیادی را هم تجربه می‌کنند؛ اما بهتر است افراد شرایط خود را در نظر گرفته و خود را با دیگران مقایسه نکنند. دوری از این مورد قطعا به لذت بردن از مجردی منجر خواهد شد. برای اطلاع از انواع انگیزه ازدواج کلیک کنید.

????شرایط خانوادگی

لذت بردن از مجردیف بسیار به شرایط خانواده و نجوه برخورد آنها با این موضوع بستگی دارد. برخی از خانواده ها با جوان همکاری کرده و بسیار او را محدود می‌کنند. از طرفی برای ازدواج به او فشار آورده و او را مجبور به ازدواج اجباری می‌کنند. نباید در این مورد دچار افراط و تفریط شد. در واقع جوان تا حدی می‌تواند در مورد زندگی خود تصمیم گیری کند و باید از این دوران استقلال را بیاموزد.

لذت بردن از مجردی طبیعی است؟

 

بسیاری از جوانان و حتی خانواده هایشان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا لذت بردن از مجردی طبیعی است و یا باید به جوانان اجازه داد که در این مورد آزادانه عمل کنند! در واقع نمی‌‌توان به سوال جواب قطعی داد. چرا که افراد برای زندگی خود اهداف و برنامه های مختلفی دارند.

اما به طور کلی اگر جوانان نتوانند در این دوران برخی از مسائل را تجربه کنند؛ بسیار احتمال دارد که در زندگی مشترک خود، دچار مشکلات زیادی شوند. در واقع نتایج این موضوع را بعدا مشاهده خواهند کرد. البته این بدان معنا نیست که آنها مختار هستند هرچیزی را تجربه کنند؛ بلکه باید آنان را از مسائلی آگاه کرد و همچنین در مورد خطرات نیز به آنها هشدار داد.

سخن پایانی

برخی آرامش و خوشحالی در زندگی را تنها معطوف به ازدواج و یا حضور فرد دیگری در زندگی خود می‌دانند. اما لذت بردن از مجردی شرایطی است که افراد می‌توانند در آن مسائل بیشتری را آموخته و همچنین تصمیمات بهتری در مورد آینده خود بگیرند. اطرافیان نیز در این مورد موثر بوده و باید به فرد در این مورد کمک کرده و همچنین او را آگاه کنند. اما از فشار آوردن پرهیز کرده و همچنین از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه لذت بردن از مجردی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.